Oyunlaştırma kelimesi, oyun tasarım tekniklerinin gerçek hayata uygulanması olarak tanımlanmıştır. 2000’li yıllarda ‘oyunlaştırma’ kelimesi kullanılmaya başlanmış ve ardından etkinliklerde de bu isim tercih edilmiştir.  

Halen çok ilham verici bir konuşma olarak hatırlanan ve akıllardan çıkmayan ünlü oyun tasarımcısı Jesse Schells 2010 – DICE Oyun Konferansındaki konuşmasına değinelim: “Games are invading the real world” isimli, gerçek hayata eklenecek oyun kurgularından bahsettiği ve tüm oyunlaştırmalı uygulama fikirlerinin önünü açtığı, ilham verici konuşması oyunlaştırma tarihi için oldukça önemlidir. Konuşmasında oyun kurgularının hayatımızdaki yerinden ve potansiyelinden bahsetmiştir. Konuşmayı izlemek için tıklayınız.

2011 yılında Dünyadaki ilk Oyunlaştırma Konferansı Amerika’da Gamification.Co. kurucusu Gabe Zicherann tarafından GSummit isimli konferansta gerçekleşmiştir. İlk kez adında “Gamification” olan etkinlik olma özelliği taşımaktadır. İlk yıl 400 izleyicinin katıldığı konferans, günbegün büyüyerek 2014 yılına kadar 3 kez yapılmıştır. 2014 GSummit’te ünlü oyun tasarımcısı Jane McGonigal’ın oyunlaştırma anlattığı “Reality is Broken” kitabı lansmanı da yapılmıştır.

2013 yılında Amerika’daki GSummit’ten sonra Avrupa’da da ilk oyunlaştırma konferansı olan GWC Gamification World Congress başlamıştır. İlk yılında Richard Bartle, Kevin Werbach, Andrzej Marcewski gibi isimlerin konuşma yaptığı etkinlik, 2015 yılına dek 3 kez yapılmıştır. 2015 yılında Madrid’de gerçekleşen etkinlikte ilk kez Türkiye’den bir isim olan Ercan Altuğ Yılmaz katılım gösterip ana sahnede 1500 kişiye sunum yapmıştır. 

2017 yılında Gamification+ tarafından Brighton’da ilk Gamification Europe düzenlenmiştir. 100 kişi civarında katılım olan etkinliği Pete Jenkins ve Vasiliss Ggokidis düzenlemiştir. Türkiye’den Ercan Altuğ Yılmaz “Gamification Works Because of Science” konulu sunumunu gerçekleştirmiş. 2018 yılında Amsterdam ve 2019 yılında da Berlin’de Gamification Europe düzenlenmeye devam etmiştir.  

2018 yılında Amerika’da da Monica Cornetti organizasyonuyla devam etmeyen GSummit yerine “Gamicon” isimli oyunlaştırma konferansı gerçekleşmeye başlamıştır. Daha çok insan kaynakları odaklı olan etkinlik, atölyeleriyle çok ilgi görmektedir.

2018 yılında Gamfed Türkiye ekibi Haziran ayında Bahçeşehir Üniversitesi’nde Gamification Meetup adını verdikleri konferansı düzenlenmiştir. Keynote olarak Amerika’dan Yuka-i Chou katılım gösterdiği konferansa 300’ün üzerinde katılım gerçekleşmiştir. 2019 yılında Gamfed Türkiye ekibi Gamification Meetup 3.sünü Roman Rackwitz keynote olarak çağırdıkları etkinlikte Türkiye ve Avrupa rekoru kırarak 530 katılımcıya ulaşmışlardır.

2020 yılında da pandemi koşullarından dolayı online olarak gerçekleşecek olan Gamification Europe 2020 etkinliğine Inooster Bilgi Teknolojileri olarak ana sponsor olduğumuzu bildirmekten mutluluk duyarız. Detaylar için tıklayınız.

E.Altuğ Yılmaz
Gamification Consultant

İlgili Yazılar