Kişilerin istek ve hedefleri doğrultusunda bir ihtiyacını karşılayan ürün veya hizmetin geliştirilmesi ile birlikte pazarda yer edinmesi ekonomik birimdir. Bir girişimin başlangıç noktası ihtiyacı karşılamakla birlikte başarının devamlılığı kar ve yarar sağlamasıdır.

Girişimler hukuki nitelikleri itibarıyla genelde bir işletme veya şirket olarak yapılanırlar. Ancak girişim; bir şirketten ziyade yenilikçi, değişen şartlara ve teknolojiye uyum sağlama kabiliyetine  sahip ve belirli bir düzeyde risk almış olan bir oluşumu anlatır.

Oyunlaştırma; şirketlerin çalışanlarını hedeflerine odaklarken aynı zamanda motivasyonunu sağlamaktadır. Oyunda bulunan birçok mekanik ve dinamikleri kullanarak oyuncunun süreçte kalmasını ve hedefini gerçekleştirmesini sağlamaktadır.

Fikrine inanan cesur insanların iş dünyasında ürün/hizmetlerini gösterebilmek adına fark yaratmak, bilinir ve sürdürülebilir olmak adına oyunlaştırmadan yararlanmak sektörde bir adım ileriye gitmeleri için sihirli bir değnektir.

Her kurumda olduğu gibi verimlilik ve motivasyon artırmak girişimler için de önemlidir. Bu sebeple, verimlilik ve üretkenlik öncelikli bir hedeftir ancak bu hedefe ulaşabilmek çok kolay olmamaktadır, yolda karşılaşılan birçok zorlukla mücadele edilmektedir. Öncelikle çalışan bağlılığı, çalışan memnuniyeti ve çalışan motivasyonu sağlanmalı aynı zamanda şirketin KPI’larını dikkate alınmalıdır.

Belirlenen hedeflerin istenilen zamanda ulaşılması için yapılan birçok çalışma kimi zaman başarılı sonuçlarla karşılaşılamamaktadır. Çalışanların her zaman aynı heyecan ve motivasyon ile süreçte kalması mümkün olmuyor. Bu sebeple duyguları da dikkate alan ve sahadaki farklı oyuncu tiplerini harmanlayan bir oyunlaştırma serüvenine başlanması girişimlere fayda sağlayacaktır.

Girişimler, kendi hedef kitlesini iyi tanımalı bunun için yapmış olduğu persona çalışması ile ortaya çıkan keyif ve acı noktaları ile kurumun bir sonraki adımında müşterisine özel hazırlayacağı ürün/hizmeti daha anlamlı kılacaktır . Ürün/hizmetin bilinirliği için aynı zamanda keyifli bir maceraya dahil olması için oyunlaştırmanın rüzgarını arkasına almalıdır.

Böylece, pandeminin etkisi olan yeni dünyada yükselen bir trend olan oyunlaştırmanın, özellikle genç jenerasyona hitap eden girişimler sektörde daha hızlı yer edinecektir.

Yaratıcı ve sürekli yeni fikirler üreten bir girişimci, hikayeleştirmenin de faydasından yararlanarak ortaya çıkaracağı tema ve kurgu ile ürünün tanıtımının yanısıra asıl önemli olan hedeflerin gerçekleştirilmesini oyunlaştırmanın gücü ile sağlayabilir.

Lora Sucuyan
Lead Gamification & Experience Designer

İlgili Yazılar