Takım arkadaşınızı, yöneticinizi veya ekibinizi sonsuza dek motive etmek istemez miydiniz? Sonsuz bir oyunlaştırma programı sonsuza dek devam edecek şekilde tasarlanır. Sonunda kazanılan bir zafer söz konusu değildir; gelişiminiz sonsuz bir döngüde devam eder.

Oyunlaştırma tasarımı süreci, hedef kitlenin motivasyonunu dikkate alarak tüm süreçlerden aldıkları geri beslemenin anlamlandırılması ve analiz süreci için önemli bir yaklaşımı barındırır. Oyunlaştırma kavramını, tasarım süreçlerini ve modellerini farklı bakış açısı ile ele alan dört kitap örneğiyle; iş hedeflerine oyunlaştırma stratejisini eklemek isteyen kurumlar, şirketler, markaların elde edebileceği kazanımları sizin için derledik.

1- Sonsuz Oyunlaştırma – Toby Beresford

Toby Beresford’un kaleme aldığı Sonsuz Oyunlaştırma kitabı çevresindeki kişilerin davranışlarını etkilemek isteyen liderler ve yöneticiler içindir. Bunlar:

  • Ekibinde daha iyi satış sonuçları elde etmek isteyen bir satış yöneticisi
  • Personelin yeni araçlar ve süreçler kullandığını görmek isteyen bir değişim yöneticisi
  • Bilişim Teknolojileri sistemini yeterli derecede kullanamayan bir operasyon yöneticisi ile saha mühendisleri
  • Katılımcının dikkatini önemli metriklere odaklamak isteyen bir diyet ve egzersiz koçu
  • Organizasyonları, sürdürülebilir tedarik politikaları devreye sokmaları konusunda etkilemek isteyen bir yardım kuruluşu lideri
  • Müşterilerin belirli bir ürün veya hizmeti kullanımlarındaki başarıyı izlemelerini sağlayan bir pazarlamacı
  • En bağlı topluluk üyelerini alenen tanıyan geri bildirim sistemlerini tasarlayan bir topluluk yöneticisi

2- The Gamification Revolution (Oyunlaştırma Devrimi) – Gabe Zichermann ve Joselin Linder

Oyunlaştırma tasarımı sürecinde şirketler, çalışanlara veya liderlere yön verebilecek bir diğer kitap; The Gamification Revolution (Oyunlaştırma Devrimi). Bu kirap “oyunlaştırma” ile şirket ve müşteri arasında bağlılık ve süreç verimliliği için güçlü bir bağ kurabilme sürecine yardımcı olabilir.

The Gamification Revolution ile şirketlerin nasıl “en” olduklarını görebileceksiniz;

  •       Müşteri bağlılığı (Customer Engagement)
  •       Sadakat yaratma, sadakat programları (Loyalty Programs)
  •       Sağlık oyunlaştırması (Wellness Gamification )
  •       Satış oyunlaştırması (Sales Gamification)

Satış ağlarınızın büyümesinden, sağlık oyunlaştırmasına, sadakat programlarının şirket ve müşteri bağlılığının önemine ulaşabileceğiniz zengin içeriğe sahip kitap, oyunlaştırma tasarımcılarının davranışları nasıl öngörebilir ve motive edebilir olgusunu kavramamıza yardımcı olan bir kaynaktır.

3- Gamify – Brian Burke

Oyunlaştırmayı eylemler gösterir. Oyunlaştırma: insanları hedeflerine ulaşmaya teşvik etmek ve motive etmek için güçlü bir yaklaşım ve aynı zamanda organizasyonel hedeflere ulaşma stratejisidir. İnsanların davranışlarını değiştirmeye, becerilerini geliştirmeye ve yeniliği teşvik etmeye motive etmek için kullanılabilir. Oyunlaştırma hedeflerinin tatlı noktası, iş hedeflerinin ve oyuncu hedeflerinin uyumlu olduğu alandır. Madalyonun iki yüzü gibi, oyuncu ve iş hedefleri dışarıdan farklı görünebilir, ancak bunlar genellikle aynı şeydir. Oyunlaştırma başarısının anahtarı, insanları duygusal bir düzeyde meşgul etmek ve hedeflerine ulaşmaları için motive etmektir.

4- İş’te Oyunlaştırma – Ercan Altuğ Yılmaz

Oyunlaştırma ile ilgili Türkçe kaynaklar arasında yerini alan; İş’te Oyunlaştırma kitabı, oyunlaştırma disiplinini ele alan stratejilere yer verir. Oyunlaştırma tasarım teknikleri, oyunlaştırma modelleri oyunlaştırmada ödüllendirme süreçleri ve oyunlaştırma örneklerini işleyen bir kaynak olarak karşımıza çıkmaktadır. İş’te Oyunlaştırma kitabında kurumların oyunlaştırmayı bir iş modeli olarak görüp bu disiplini gerek müşteri deneyiminde gerekse çalışan bağlılığı oluşturmak için kullandıklarında iş hedeflerinde kazanımlar elde edeceği başarılı bir süreci yakalayacaklardır.

Bertilda Meriç
Gamification & User Experience Designer

İlgili Yazılar